Valberedningen vill ha namnförslag till Kommunfullmäktigeledamöter inför valet för V Mölndal.

17-11-17

Det gäller listan till kommunfullmäktige i Mölndal för Vänsterpartiet Mölndal. Vi har valet den 19 september 2018.Vi behöver alla krafter. Därför ber vi dig som medlem att fundera på om du skulle kunna stå med på den vår lista. Kontakta valberedningen. Vi behöver cirka 20 tal personer, varav minst hälften kvinnor. Vad gäller styrelsen, så har vi sju ordinarie och tre ersättare. Vid årsmötet den 4 februari 2018 tillsätts nya styrelsen.

Nu börjar valet skymta allt mer. 9 september 2018 är det dags.

Nu gäller det listan till kommunfullmäktige.

Och platser i styrelsen för Vänsterpartiet Mölndal

Vi har fyra platser och två ersättare i Kommunfullmäktige för Mölndals stad. Men vi hoppas få in fler. Det beror förstås på hur bra valrörelse vi kan göra.

Därför ber jag dig som medlem att fundera på om du skulle kunna stå med på den listan. Vi behöver cirka 20 personer, varav minst hälften kvinnor.

Vill man stå långt ner på listan är det OK, men det går aldrig att vara säker på att inte bli invald. Ju längre ner en står, desto mindre ”risk”

Vad gäller styrelsen, så har vi sju ordinarie och tre ersättare. Vid årsmötet den 4 februari 2018 kommer vi att tillsätta den nya styrelsen. Några stannar kvar, och några slutar och ersätts. Även i styrelsen ska det vara minst hälften kvinnor.

Valberedningen kommer att höra av sig till alla medlemmar, så det är bra att fundera färdigt till dess.

Vill du veta mer om vad det innebär, så går det bra att ringa/messa/maila till mig eller till valberedningen.

Krokslätt, Mölndal

16 november 2017